Πρόβλημα και για το περιβάλλον τα ηλεκτρονικά τσιγάρα

ηλεκτρονικά τσιγάρα

Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα έχουν εμφανιστεί ως εναλλακτική λύση στο κάπνισμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι επιβλαβή.

Επίσης, δεν είναι επιβλαβή μόνο για τους ανθρώπους που τα καταναλώνουν, αλλά και για το περιβάλλον. Μια ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες από το University College του Λονδίνου και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έδωσε για άλλη μια φορά σημασία στην περιβαλλοντική απειλή.

Αυτά τα τσιγάρα ατμίσματος δεν έχουν σχεδιαστεί για επαναφόρτιση και μπορούν να λειτουργήσουν για εκατοντάδες κύκλους καπνίσματος. Ένας ερευνητής από Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο Paul Shearing, δήλωσε: «Η έκπληξη για εμάς ήταν τα αποτελέσματα που έδειχναν την πιθανή διάρκεια ζωής του κύκλου αυτών των μπαταριών».

Ο Shearing πρόσθεσε: “Εάν χρησιμοποιείτε χαμηλό ρυθμό φόρτισης και εκφόρτισης, μπορείτε να δείτε ότι για πάνω από 700 κύκλους εξακολουθείτε να διατηρείτε περισσότερο από το 90% της χωρητικότητας. Είναι μια αρκετά καλή μπαταρία. Και αυτές μετά πετιούνται στον δρόμο».

Η χρήση αυτών των ηλεκτρονικών τσιγάρων έχει γίνει δημοφιλής, για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2021, πραγματοποιήθηκε έρευνα που διαπίστωσε αύξηση της δημοτικότητας μεταξύ των 18χρονων από 0,4% σε 54,8%. Περισσότερα στοιχεία αναφέρουν ότι 1,3 εκατομμύρια από αυτές τις συσκευές πετιούνται κάθε εβδομάδα σε ολόκληρη τη χώρα, αυτό σημαίνει ότι περίπου 10.000 κιλά λιθίου από μπαταρίες ηλεκτρονικών τσιγάρων καταλήγουν σε χωματερές στο Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο. Θέτοντας σε κίνδυνο τις υδάτινες οδούς με νικέλιο, κοβάλτιο και τοξικούς οργανικούς διαλύτες.

Η ομάδα του Shearing διαπίστωσε ότι οι μπαταρίες διατήρησαν την ηλεκτροχημική τους απόδοση με την πάροδο του χρόνου και μπορούσαν να επαναφορτιστούν «μερικές φορές εκατοντάδες φορές». «Τουλάχιστον, το ευρύ κοινό θα πρέπει να γνωρίζει τους τύπους των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις συσκευές και την ανάγκη σωστής απόρριψής τους. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρέχουν το οικοσύστημα για την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτρονικών τσιγάρων και θα πρέπει επίσης να μετακινούνται προς επαναφορτιζόμενες συσκευές από προεπιλογή», ​​προειδοποίησε ο καθηγητής.

Ο ειδικός σημείωσε ότι οι επιστήμονες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον κύκλο ζωής των μπαταριών όταν σκέφτονται οποιαδήποτε από τις εφαρμογές τους. “Αυτό διαπερνά όλη τη δουλειά που κάνουμε, είτε πρόκειται για μια μπαταρία ατμίσματος είτε για μια μπαταρία ηλεκτρικού ελικοπτέρου. Είναι ο ίδιος τύπος διαδικασίας σκέψης όπου πρέπει να κατανοήσουμε πλήρως τον κύκλο ζωής μιας συσκευής και εν προκειμένω μιας μπαταρίας”.